Lediga tjänster

Kom och jobba hos oss!

Haganäs söker ny löneadministratör

Haganäs är en idéburen LSS-verksamhet som omfattar tre gruppbostäder, stödboende, daglig verksamhet samt ett rikt kulturliv. Verksamheten vilar på en antroposofisk värdegrund som inspirerar både inriktningen och utformningen av det dagliga socialterapeutiska arbetet. Vi är nu inne i en expansiv utvecklingsfas där vi fokuserar på utveckling av ledarskap och medarbetarskap för att möta marknadens allt högre krav.

Vill du vara med och föra det arbetet framåt tillsammans med oss?

Tjänstebeskrivning

Som löneadministratör på Haganäs kommer dina arbetsuppgifter innefatta hela administrationen kring de cirka 70 löner vi betalar ut varje månad. Du har en central roll vad gäller att göra rättelser och ändringar tillhörande våra medarbetares löner och avtal. Du kontrollerar avvikelser, korrigerar lönerna och svarar på löpande lönefrågor via mejl och telefon från våra medarbetare. Du ansvarar för sammanställning av inrapporterad av övertid, restid och mertid. Du behöver behärska det svenska språket i tal och skrift för att kunna läsa, tolka och praktisera regelverket i kollektivavtalen. Det är även du som har kontakt med externa parter såsom Försäkringskassan för att lämna ut nödvändiga uppgifter till dessa.

I rollen ingår det även att ge övrig support i avtal- och lönerelaterade ärenden till anställda på Haganäs. Det innebär bland annat att skriva intyg till Försäkringskassan eller a-kassan och ge vägledning i avtalsfrågor, pensionsfrågor och försäkringsärenden.

Kvalifikationer och personliga egenskaper 

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av löneadministration och dess samtliga arbetsuppgifter. Inom löneadministrationen arbetar vi på Haganäs i två olika system, Hogia lön plus, Hogia personal och schemaprogrammet Quinyx, så en god kännedom om dessa är ett krav. Vi ser även att du har goda kunskaper om fackligt arbete samt är van att tolka lagar och kollektivavtal, och att du besitter grundläggande kunskap inom semesterlagen, arbetsrätt och arbetsledningsrätt. Därtill behöver du ha goda allmänna datorkunskaper och har arbetat tidigare med Officepaketet.

Som person är du ansvarstagande, noggrann, trygg i dig själv och serviceinriktad. Det är viktigt att du har en god förmåga att strukturera ditt arbete och att du självständigt kan genomföra arbetsuppgifterna på ett bra sätt. Du behöver därtill vara flexibel och besitta förmågan att planera om din arbetsdag vid behov.

Övriga önskvärda egenskaper: 

  • Problemlösning: förmågan att både formulera ett problem och genomföra det som krävs för att ge problemet en lösning.
  • Självständighet: förmågan att genomföra arbetsuppgifter på egen hand.
  • Lagarbete: förmågan att kunna samarbeta i grupp kring genomförandet av arbetsuppgifter.
  • Analytisk förmåga: Att kunna analysera sitt arbete och den information som finns tillgänglig för att kunna fatta verkningsfulla beslut kopplade till rollen.

Erbjudande

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50%. Det finns möjlighet till en heltidstjänst vid erfarenhet av kvalitetsarbete. Provanställning kommer att tillämpas. Tillträde efter överenskommelse.

Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.

Ansökningar innehållande CV, referenser och ett personligt brev skickas senast 2023-04-07 till: Ekonomi/löneansvarig, Lotta Thörn: lotta@haganas.se

Eller till:
Haganäs ekonomisk förening
att: Lotta Thörn
Haganäs 1E
153 95 Järna


Just nu har vi inga lediga tillsvidaretjänster i vård och daglig verksamhet

Det går alltid bra att, trots det, skicka in en fristående ansökan som kan vara en början till ett arbete hos oss längre fram. Vi behöver ofta nya vikarier och rätt som det är kan det bli något ledigt. Om så är fallet, hör vi av oss till dig.

Om du vill skicka in en fristående ansökan gör du det till: info@haganas.se
Det är viktigt att det framkommer vad du är intresserad av och varför samt att personligt brev och CV finns bifogat.